Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 4 maj 2013

Min butik Fat Cat, på Renstiernas Gata 24 växer fram

Att planera, köpa in och sedan få leverans av roliga varor (till egen butik) är som att gå omkring med lite julaftonsförväntan mest hela tiden! Sååå roligt!

För de av er som missat senaste skvallret... Jag ska öppna en inredningsbutik på Södermalm i Stockholm, på Renstiernas Gata 24, nära Nytorget.

Tanken föddes för många år sedan, men det är inte förrns nu den har kunnat realiseras. Ni vet - planeterna måste stå i viss ordning och sådär ;-)
Jag fick än-te-lig-en tag på världens finaste lokal i våras, i ett område på Söder med rätta feelingen. OCH mysiga små grannbutiker... man vill ju inte ligga vägg i vägg med smått suspekta ställen, eller hur!
Så i veckan tog jag över lokalen, och nu har den börjat fyllas med möbler, inredning, lampor, vintage, konsthantverk, böcker, cook-shop och en del för utelivet på balkong eller i trädgård.


Fat Cat House & Garden, öppnar på Renstiernas Gata 24, på Södermalm i Stockholm.
Säljer inredning för hem och balkong. 


Det mesta kvarstår ännu, det behövs mer möbler och myyycket mer grejer - men häromkvällen gjorde jag iordning lite i fönstret för att ge lite feeling för de som passerar där och tycker att den tomma lokalen snart borde ge sig till känna :-)


*


Jag tror du kommer att gilla det! Gilla sidan, om du vill se mer i fortsättningen. Du behöver inte ha eget FB för att kunna Gilla där, har jag hört.... Och sprid gärna nyheten, jag behöver allt stöd och en massa kärlek, för att det här ska bli riktigt bra! 

* * *


Ha en underbar helg alla, 
jag såg att häggen håller på att grönska utanför dörren idag! Jippie!!
Inte en dag för tidigt!

Lovelove!

*



Adressen igen, och hur man kommer till butiken:

Fat Cat, House & Garden, Renstiernas Gata 24, 11631 Stockholm.
Ligger nära Nytorget.

Buss stannar utanför.



Buss 3 och 76 ligger närmast. Inom femtio meter stannar också 59, 66, 71 och 96.


T-bana Medborgarplatsen (uppgång Folkungagatan).


SL karta här: http://sl.se/scripts/kartor-geografiska/7510.Innerstan.2013.html


13 kommentarer:

Lena sa...

Så roligt detta ska bli! Jag ser fram emot öppningen.

Den bruna flaskan i fönstret kanske kan bli min...

Kram

Gamla Posthuset sa...

Låter helt underbart att öppna en egen butik! Har vi vägarna förbi när vi åker till Sthlm så ska vi givetvis kika in hos dig. :)

Trevlig helg!
Kramen Ina

Rosor och ruiner sa...

Åh vad häftigt med egen butik!! Självklart måste den besökas, men det dröjer nog ett tag innan jag kommer till Stockholm. Stort lycka till!!

Bettina Bäck sa...

Jag ska självklart hälsa på i butiken när du öppnar! Ska bli jättekul, tror det blir kanon med en Hillevissa-butik.

Lisbeth (countryliv) sa...

tillykke med butikken, det er vel nok spændende - måske kommer jeg engang til Stockholm og så vil jeg kikke ind hos dig:o)

Louise sa...

Men vad spännande! Den nyheten hade jag helt missat! Stort lycka till och vilket coolt namn på en butik!

kram louise

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Men så ROLIGT att öppna egen butik! Alla dina idéer både låter och ser härliga/fina ut!
Stort LYCKA TILL!!!
Ha det gott. /Ingela

Garden of Sense sa...

Jag kommer absolut att kika in när jag är i krokarna:-). Det ser ut som om du har massor i min smak!

Grattis och lycka till!

Villa Ryttarängen sa...

Jag vet ur det känns, den där känslan innan man öppnar. Spännande och läskigt på samma gång. Det kommer bli sååå bra! Kraaaam Pia

M/S Design sa...

Lycka till med den nya butiken!!
Får väl försöka titta in dit på en av mina få besök in till stan! bor ju bara tjugo minuter ifrån men lyckas sällan ta mej in dit.
Mariana

Trädgårdstoken sa...

Låter jättespännande! Så kul! Jag kommer förbi och kikar någon dag.

Lycka till!

/Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en fin fortsättning på pingsthelgen!
Kram,
Regina

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hejhej,
vad roligt med egen butik.
Få se om jag hinner titta in nästa gång vi gå på teater i Stockholm, det ligger inte precis runt hörnet men lite då och då måste man ju bara ditt.
Trevlig helg, Petra B.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...