Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

lördag 24 september 2011

Yee Haw! Säsongsfinal...

Igår la jag prydligt fram lökjärnen för att plantera vårlökar idag. Men i morse när jag vaknade kände jag att det var allt för länge sedan som jag besökte bakluckeloppisen här i grannbyn, och det är sista helgen nu... Sju långa månader tills det är loppis-säsong igen, suck...

inspiration trädgård
Min coola cowboyhatt hade jag sedan innan...

Jag var väldigt nära att köpa en rodeosadel... En sån där riktig cowboysadel med präglade snirkliga mönster i tjockt konjaksfärgat läder. Vilken skönhet!!
Men till sist besinnade jag mig, vi har ju ingen häst, hehe..:-)

indianhäst
Vill ha en riktig cowboyhäst. Prickig eller fläckig ska de va:-)

Fast egentligen var det inte avsaknaden av häst som gjorde att jag avstod,
utan det enkla faktum att vi inte har plats för en cowboysadel, om än aldrig så vacker...
Jaja, call me crazy..;-)


Yee Haw! alla Crazy Gardeners;-)
Ha det bäst!


Yee Haw! Season finale.
Yesterday  my plans for today was to plant a few bulbs, some tulips and crocuses. But today I decided against that and went to the local boot flee market instead. It's the last weekend for this season. I almost came back with a rodeo saddle... but at the last minute I came to my senses and left it behind. We just don't have the space for one. (You see how the fact that we don't even have a pony doesn't hold me back;-)) That's just a boring detail... call me crazy...:-)
Yee Haw! Have fun all you Crazy Gardeners;-)

6 kommentarer:

Puumuli sa...

Oj, en fin sadel skulle vara underbar att ha! Då skulle det bara fattas en häst... Apropå djur så blev min katt helt galen p g a fågelsången du har i bloggen - han letade febrilt efter alla pippin som gömde sig i datorn... ;-)

Ha en trevlig söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Anonym sa...

Ja, det är synd att loppissäsongen är slut. Älskar loppisar! Det är lång tid att vänta till nästa gång, men desto härligare sen när man åker iväg på vårens första loppis och det nästan kliar i kroppen! :) Kram Hanna

Susie på Stjärnarve... sa...

Här är det inte riktigt slut ännu på loppisarna, egentligen är det nu som dom bästa är. I alla fall om man letar efter billiga saker. Det som inte gått åt under sommaren brukar reas!
Själv är jag genomtrött på dom, så jag bryr mig inte utan jag ska klippa gräset istället!!

Leena sa...

Så fin hatten är som prydnad i trädgården! Jag har en nästan likadan - köpt för länge sedan i finska Lappland - som bara hänger inne. Jag har ibland den på mig, som regnskydd, på morgonpromenaden men promenadkompisens hund skäller kontinuerligt på mig då så det är inte så njutbart. Vet inte om han är förtjust eller skrämd ...

rosenälvorna sa...

Låter underbart med en egen pålle, en riktig cowboyhäst, även om jag inte rider, så låter det så romatiskt och ger känsla av frihet.Danat linedance i flera år och nu kan jag inte pga ett knä och jag är ingen contrylåt fantast, men tom det saknar jag. Yee haw!!! Christina

barbrok sa...

Har du hört låten "Jag e så ensam i min sadel, Jag e så ensam i min sadel, FÖR JAG HA-AR INGEN HÄST....."
Jag har haft hästar men nu har jag bara sadlarna kvar.....
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...