Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

tisdag 23 november 2010

Mossa på nytt sätt

Hata mossa - eller älska mossa...
Snart är det presenttider och det börjar kanske bli dags att tänka på vad som skall hamna i paketen... Själv gillar jag att pyssla lite själv till och då får man ju börja i tid:-)
Det här kanske kan bli nåt för min kära svärmor, som älskar det enkla och sinnliga i vardagen.
Hoppas alla får en skön lugn vecka!



Moss, new area of use:-)
Love  moss or hate it...
It's soon Christmas and time to think about what presents to place under the tree... I like to make some of my gifts myself and that means planning ahead. This might be something for my dear mother-in-law:-)
Hope you all get a soft week!

16 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Hihi...jag fyllde mitt lilla fågelbadshjärta i betong i helgen med mossa...en minivariant på detta ;))

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, det är så fint, jag älskar mossor. Av alla slag, men allra mest kuddmossa!
Hej svejs

Annelie sa...

Som svensk älskar man ju alla former av mossa så den här gillar jag.

Kram

M/S Design sa...

Tillhör dom som älskar mossa.
Ha en skön vecka
Mariana

Unknown sa...

Så gosigt om fossingarna:)
Kram,
Charlotta

Lisbeth (countryliv) sa...

Det er da en rigtig god og flot ide:) Jeg holder meget af mos og har fundet et sted hvor man kan købe det på dåse, se her http://countryliv.blogspot.com/2010/09/mos.html
Jeg har netop været i skoven og hente flere poser med mos, måske skulle man lave sig en bademåtte?:o)

C. Tvillingmamma sa...

Underbart...så vill ja ha de...helst hade jag velat kliva upp på morgonen och sätta fotterna direkt i jorden och när jag komme ur badet...gå på mossa...oh,de är nääästan så jag hr lust att gå ut i skogen i snöyran...men dett aär kanske på gränsen...eller...hmm... TACK

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jisses...NewAge i all ära, men det finns gränser tycker jag.
Visst är den en rolig bild.
Men bara på dyra Spa hotel kan jag tro att man lägger sådana mossmattor framför badkaret och låter stressade själar betalar för ögonbickets mysfaktor.
Näää, det där köper inte jag.
Men som sagd, allt är tillåtet för att ger sökande själar ett litet artificiellt andrum.
Må gott, även utan mossmattan framför badkaret FNISS, Petra B.

Lotta sa...

Jomen, den skulle jag väl kunna leva med!
Kram

Katarinas trädgård sa...

Den var ju snygg! Men jag skulle tro att det blir ännu större åverkan på mossan så här än vad koltrastarna kan ställe till med.../Katarina

Systrarna Hjertén sa...

Skulle gärna borra ner tårna i den där...

Mvh
Frida

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

.


Hejjjjj!

Undrar om det är lite svenskt (förutom japanskt..) att gilla mossa.. Jag känner mig så besläktad med det sammetsgröna....
Får göra mig en skål med mossa till soffbordet:-)

Ha det!

Spirande grönt - sa...

Mjukt för tårna:) Har sett mossmattan tidigare och tycker att den är härlig. Men min mossa hamnar nog ändå på kransarna här hemma:)

Ha en fin onsdag,

Rebecca

Marie Lithén sa...

Urhäftigt, blir supersugen på att göra lika!

Fullkomligen älskar mossa.

Var här i går men hade inte tid att lämna någon kommentar. I stället blev din blogg lämnad kvar på skärmen medan jag åt lunch i köket intill. Helt underbar stund blev det med fågelkvitter från arbetsrummet:)

Tack för att du finns
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Jag älskar mossa, gillar den japanska stilen...

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super häftig....

Kram anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...