Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

onsdag 17 november 2010

Hasselfors Garden... odlingslåda på ben

Sedär... efter förra årets succé med värmebehandlade trälådor för den lilla odlingen, kommer
Hasselfors Garden med denna nyhet till våren 2011.
En odlingslåda på ben!
Benen kan tas bort och fällas ihop, för att spara plats vid förvaring. Den kommer att kosta ca 1700-1900:- i affärerna, för den som känner sig manad att lägga den på önskelistan redan nu:-).
Måttet på lådan är ca 35x86cm. Kunde varit större, men då blir det väl så himmelens tungt istället...
Fordra lådan med frigolit, så blir odlingsförhållandena mycket bättre! 

En annan urbra nyhet i pressmeddelandet verkar denna "länksten" vara.
Kan läggas som utegolv eller användas att bygga små planteringskärl av. 

Jag tror minsann att jag måste prova några länkstenar,
det verkar både kul och enkelt:-)



Hasselfors Garden... news for 2011
New garden products for next season from swedish company Hasselfors Garden. New practical planter with foldable legs, and a cementbrick for flooring or building.
I think I will have to try that new cement brick, it seems both fun and easy to use:-)

15 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Hejsan Hillevissan!

Detta var något som jag kommer att investera i för altanen. Där skall odlas sallat! Undrar vad töcket kostar och var man hittar dem? /Anja

Gela sa...

Hej du, roligt med odlingslåda på ben också. Tänk kanske dom som har svårt att röra sig och ej kommer ner till marken ex. kan börja odla lite också. Ha en fin fin dag/Gela

Sophia Callmer sa...

Länkstenarna ser kul ut, ger möjlighet till lösningar som inte behöver vara för alltid!
kram

Christina sa...

Härligt att det kommer lite nyheter! Länksten var en bra idé för oss som kanske vill ändra om lite då och då.
Ha det gott!
Christina

Unknown sa...

Sådärja! Nu börjar det likna något! Så mycket smart odling. Jag gläds med alla som nu kommer att lyckas bättre med sina odlingar och alla äldre som kanske fått ge upp sina odlingsambitioner pga dåliga knän eller höfter! Det här kommer att bli en finfin present till mina svärföräldrar nästa sommar:)
Ha det gott,
Charlotta

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Hillevi,

Odlingslåda i ståhöjd har jag längtat efter! Nu kan till och med jag som har besvär med ryggen vara med i trägårn :)

Ha en skön dag!

Kram Sanna

Susie på Stjärnarve... sa...

...att jag gillar båda sakerna, fast det är nog inget av dom som blir aktuellt i min trädgård. Pallkragar har jag ju och länkstenen passar inte ihop med den Gotländska kalkstenen som både ruinen och murrabatten är byggda av.

Ingmarie We sa...

Jättefiffigt med odlingslåda på stativ. Den ramar in uteplatsen så fint på fotona också.

Lotta sa...

Vilka smarta små länkstenar. Jag är på spaning efter något snyggt som kan begränsa myntornas framfart i kryddlandet. De här ska jag titta närmare på. Tack för tipset.
Kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Såå smart att få upp odlingarna på höjden... Så borde alla odlingar vara egentligen... för att spara på ben och rygg.....

Kram
Charlotte

Laila sa...

Snyggt och fiffigt med odlingslåda på ben, men visst är det ruskigt dyrt! Hur dräneras den? Rinner vattnet ner på den fina hyllan under?
Ha det gott!/Laila

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smarta grejer, känns som jag bor för långt norrut för odlingslåda. Men stenar skulle det vara kul och bygga upp en pelare av, kanske "gjuta" in ett lejonhuvud i ena sidan..
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Stina sa...

Smart med stenarna! Borde provas.... Smart med frigolit också... tack för tipset!

Kram!

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

F**n da! Nu har dom snott min idé
;-). Jag vann till och med pris för det tipset. Odla snigelfritt uppmanade jag i somras och höjde upp alla mina salladslådor. Jag skulle ha tagit patent hahaha.

Trevlig helg/ Tyra

Annika Christensen sa...

Gillar även deras lilla altanväxthus. Skall bygga mig en sådan odlingslåda så att jag får ha salladen i fred för sniglarna.
Ha en skön helg
Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...