Inlägg med innehåll av...

allé allergi altan atrium avskärmning balkong barnvänligt barock barrträd beige belysning beskära besvärligt läge besöksträdgård blad blickfång bloggvänner blå boktips brun buske cement cottage garden damm doft dröm ekologisk eld entré event Fat Cat House and Garden fika fjärilsväxt formklippt fruktträd fuktigt fundering fåglar färg färgstarkt förråd försommar gatsten giftig grafiskt granit grind grus gräsmatta grön gul gång gästdesigner gödsla häck hönshus höst höstfärg illusion info inne innergård inomhusväxt inredningstips inspiration insynsskydd japansk jobb jord jordkällare jubileum jul kalkhaltig jord klättrare koloniträdgård kompost koppar kruka kurbits köksträdgård landskap lantligt lekfullt lekstuga lektion lerjord lila lime lounge mager jord make over marktegel marktäckare medelhavsträdgård metall miljövänlig modern morisk mossa motljus mottrend mur mässa mönster natur naturträdgård nya produkter nyttodjur odlingstråg ogräs ohyra orange orangeri parkeringsplats perenner perfect partner pergola pH värde plank planteringsbord Plantskola plattor pool press prydnadsgräs purpur pyssel radhusträdgård recept redskap renässans retro ritning romantik ros rosa rosalila rost ruin röd sensommar sittplats skiffer skugga skåne slottsträdgården slänt snabbväxande sommar sommarblommor sommarlök spaljé staket staty sten ståndort surjord svamp svart sådd teknikfix terracotta terrass torrt trappa trend trend 2010 trend 2011 trend 2012 trend 2013 träd trädgård trädgårdsmakaren trädgårdsprydnad trädgårdsröj trädkoja trädäck turkos udda undersökning utekök uteplats utlottning variegerad vatten vattenkannor veranda vilsamt vindtålig vinröd vinter vintergrönt vitt vår vårlök växthus växttunnel växtzon woodland Zetas Trädgård zink äng ölandssten ön övervintra växter

Eller följ här...

fredag 26 februari 2010

Birdie nam nam


En skön fågelbur och spexig lampa från Mathieu Challières , säljs bl a hos Conrans om du har vägarna förbi London, Paris, Tokyo eller NY i helgen.
Själv har jag lite andra planer...
La Volière kostar 350 engelska pund, och finns i flera olika storlekar/varianter, också som golvlampa. Mycket pengar, tycker jag.
Jag tror faktiskt att man enkelt skulle kunna trixa ihop en liknande lampa själv, för en ringa penning. Det är i varje fall vad jag skall roa mig med :-)
Skaffa pippifåglar och pyssla lampa.... roligt! Var hittar man såna där små låtsasfåglar, nån som vet?

(Det är mycket med fåglar just nu, undrar vad det beror på... Kanske är det så enkelt att det är den annalkande våren med all fågelsång som inspirerar. Idag är dom ju faktiskt helt galna av plusgradslycka där ute. Me like very much... :-)

Short English version:
You can find this lamp at Conrans Shop, in London, Paris or NY.
It's quite expensive so I think I will try to make one for myself.  Get the little birds and get started, that's what I will do this weekend. (Birds - I wonder if it's spring that makes me think so much of them at the moment... Today they are singing like crazy in my garden. Crazy of springhappiness... :-)

21 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

Kul helgprojekt!

Ha en bra fredag

Rebecca

Lillebeth sa...

Jätterolig idé. Jag tror säkert din bli minst lika snygg. Undrar bara över ljuset? Det blir ju liksom ingen direkt avskärmning. Ha det gott!

Anonym sa...

It is so pretty! A delightful decoration for inside, while your little tit friend outside feasts on your offerings. I also loved the evergreen prunings, what a good imagination! :-)
Frances
may your weekend be joyful!

Lilla B sa...

Fin , ny blogg det här!
Hälsningar från ett igensnöat Bergslagen

Anette Willemine sa...

Super idé! Takk for glad inspirasjon! Kunne være en festlig idé å ha på vår terrasse (under tak).

Ellers må jeg takke for den praktiske oversikten over hva fuglene skal få servert til frokost, lunch og middag! Kjempeflott! Jeg trengte virkelig hjelp med dette.

Ønsker deg en deilig weekend!

Klem fra
Anette Willemine

Randi sa...

Vilken kul idé! I Köpenhamn har jag sett så där fina småfåglar i en blomsterbutik.
En kopia skulle jag gärna hänga i växthuset.
Lycka till med ditt projekt! Ser fram emot att få se resultatet.
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Randi

Madame C sa...

Vilken massa intressant information jag hittade här. Jättefin blogg! Ha en fin fredag,
Charlotta

lottens vita och gröna sa...

sååå fin, är toksvag för burar, har kanske varit en annan pippi i mitt förra liv,
i detta är jag pippi lotten!
när det står fel namn i rullisen, så beror det på att när man trycker på bloggar jag följer ..lägg till...tryck på lägg till bloggar jag följer så läser den av din bloggadress, så nu är det femnomenet öäst, det gick att ändra sen manuellt!!!
kraaaaaaaam lotten

Bianca sa...

Hej H!
Tack för uppfriskande kommentarer på min blogg, det värmer och stärker. Och du kan vara säker på att jag kommer att vara en trogen besökare hos dig, gillar dina små funderingar.
Ha en riktigt go´ helg!
/Bianca (Trädgårdsmästardrömmar)

Deborah at Kilbourne Grove sa...

I would love to be passing through London, Toyoko, Paris or New York this weekend or any weekend. the Conran shop has a lot of very cool things, I spent a lot of money there when I lived in London.
Thank you for visiting my blog and making a comment, I hope to see you again soon.

IngunnBW sa...

Det var en super idé, skal si du er kreativ! Tittelen på innelegget ditt høres ut som tittelen på en sang :) God helg til deg og lykke til med prosjektet ditt. Spent på å se resultatet, for du viser det vel frem? :)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Ska bli kul att se din egen lampa. Hittar du bara fåglar blir det säkert jättebra.
Ha en skön helg,
Eva

Annika Christensen sa...

Härligt projekt...
Det fåglar har jag sett i grossitkatalogerna från Kina bla så jag förstod att det var på G.
Fast först när jag såg det så kändes lite konstigt för det var fåglar på allt och i allaformer.
Kul att det nått fram.
Skall till HongKong till hösten undrar vad det kommer att bli då.
Fåglar tillvåren och isbjörnar till vinter hi hi..

Ser framemot att se denna lampa.
Du kanske kan göra och sälja...

Ha en bra dag
Annika
som skall ta bort julkransar och julgranar nu när det har töat

Helena sa...

Tack rara du för din snälla kommentar på min blogg och för att den gjorde att jag hittade till din otroligt fina blogg. SÅ fina bilder du tar!

Jo, här omkring bara dräller det av fina trädgårdar...engelsmännen verkar studtals lite besatta...;-) Vår egen trädgård är lite medtagen efter förra årets utbyggnadsarbete, men så småningom hoppas jag kunna blåsa lite liv i den igen... ;-)

Stor kram, Helena

Anonym sa...

Måste börja med att tacka för att Du ofta förgyller min vardag med Dina härliga kommentarer. Din blogg är som jag sagt innan, en visuell och virtuell äng. Älskar lampan Du visar och skall faktiskt fresta med ett läckert lampinlägg nästa gång jag uppdaterar min blogg!!


Agneta

Elisa Day sa...

Tack för din kommentar! Alltid roligt att hitta nya bloggar. Läcker lampa. Ska kika runt här

AnnCharlotte sa...

Vilken läcker bur...lampa menar jag förståss...eller...

M/S Design sa...

Den var tuff.
Mariana

Unknown sa...

Du den där lampan vill jag se, den måste du visa oss.
Är själv innte i en lite pippiperiod, ja inte långsrump, utan vanliga pippi, fast jag vet inte var de kan tänkas ha sådana små till försäljning.

Ha det.
//Camilla

Anonym sa...

oh how magical!

manon 21 sa...

je connais ces ravissants petites cages!!!
Amitiés
Manon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...